Stress, Oro, Magont, Orklös och så vidare,,,

Inge mer med det, förutom allt det där vardagliga som rubriken inehåller så var vi i Örebro idag igen för att gratta bror!

Kom hem, klädde på hunden & gick över till pizzan för att hämta maten vi beställt. Hem & käka sen till bussen för att fara vidare till jobbet där jag i natt igen tillbringar min tid 10h men just nu bara ca 7,45h kvar. Det känns lite mindre kul då jag var rätt trött när vi kom hem från Örebro redan!

Tänker mycket just nu på det här med dom här tjänsterna jag har sökt sen mina lasdagar så det inte är så många kvar drygt 60 dagar kvar eller nå om jag nu har fattat det hela rätt. vad AVA dagar är för nå har jag ingen jävla aning om men det blir nog bra det där.

Vet inte om jag har skrivit att det ligger ett år´s vikariat ute på mitt jobb där jag e nu på 75% men vet inte om jag vill söka den, för ja av olika slags anledningar! Vi får se sista ansökningsdatumet är på tisdag och för att få vikariatet måste jag skicka in en ansökan så går det till.  För vad händer då med mina las dagar när jag går på ett år vikarieat är det AVA dagar jag går på då eller LAS, vilket är bäst för mig själv? Jag får nog ta och ringa facket imorgon och rådfråga med Niklas!

Så nu uppdaterar jag i samma inlägg för nu har jag forska i det här och är riktigt förbannad just nu kan jag lova. Både på mig själv & Bemanningstjänst.

När jag blev anställd här som vikarie sommaren 2005 efter Gymnasiumet "Ja jag gick om ett år" Så blev jag anställd med en anställning som heter "tills vidare anställning" Av Enhetschefen på min arbetsplatts. När jag arbetade här under den anställningsformen jobbade jag 645dagar. så kallade LAS- dagar. När du har kommit upp i 720 dagar måste kommunen ge mig en fast anställning.

För ett tag sen bestämmde kommunen att bemanningstjänsten skulle ta över alla timmanställda inom västerås kommun inom alla enheter då fick vi alla skriva på nytt kontrakt eftersom vi alla fick en och samma arbetsgivare.

och på det kontraktet hade dom ändrat anställningsformen till "allmän tillsvidare anställning" och det är så kallade
AVA -dagar som jag nu bara är uppe i 175st och behöver ha  720st dagar av  för att bli fast anställd.

Så dom var så fula och ändra min ställning så jag ej blev så kallad "LASAD" så jag dom skulle vara tvugna att ge mej en anställning och ändrade min anställningsform utan att jag visste det, visst jag var också dum som inte kollade upp extra om min anställningsform men som 18 år gammal o första jobbet efter gymnasiumet tror jag inte man tänker på det så mycket utan bara skriver under, sen när bemanningen tog över trode jag att vi bara skrev under för att dom böt arbetsgivare men ändå.  

så nu har jag 3 år till att arbeta ärslet av mig innan dom blir TVUGNA att ge mej en anställning. om jag inte får en innan.



Nej nu ska jag jobba på lite!

Kommentarer
Postat av: Lise-Lott

Fy fan så fult!!! Nu får Annika ge dig tjänsten som är ute!! Kramizar Lise-Lott

2009-03-02 @ 12:16:31
Postat av: caroline

Hehe ja det gör ju det men jag har inte sagt något till några vänner än, bara familj ;) Hur mår du babe??

2009-03-02 @ 16:11:14
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0