Cancer


Igår är det äntligen gjort. Sen jag var 18 år har Stoffe tjatat på mig att jag ska kolla upp min knöl i bröstet. Men ni alla som känner mig vet hur nålrädd jag är... Ojojoj!

Ringde och boka en tid, måste väll ha vart 3 år sen, det gick väll 2 månader innan jag fick hem papper om tid och att dom skulle ta cell eller vävnadsprover. Glöm tänkte jag och ringde för och avboka tiden. Sa att jag skulle flytta utomlands på obestämd tid hahahah. Är värdelös på att ljuga.

Men vilket som efter jag opererat mig har jag ständigt tänkt på den där knölen så jag tog mig i kragen och boka en ny tid. Nu visste jag också att det kunde användas nålar. Tack och lov att jag jobba natt innan jag åkte dit för trött var jag men ändå¨livrädd haha. Min älskade vän Elin var med som stöd. Tack pullan.

När läkarn äntligen roppar in en hyper ventilerande Madeleine ifrån väntrummet börja svetten rinna. Han går igenom mitt hälso papper jag skulle ha fyllt i sen var det bara att klä av sig. Först klämde han när jag satt sen när jag la mig ner. så här lät det.

Jag: Du ska väll inte hugga mig med nån nål va?
Läkarn: Nej det vill jag inte göra för att inte riskera att punktera ditt inlägg.
Jag: vad bra, känner du nån köl då?
Läkarn: ja det gör jag.
Jag: Fan jag som ville att den skulle ha försvunnit =) hehe
Läkarn: det är absolut inget att oroa sig för är bara en köttel knöl med vävnader runtom.

haha så hör jag Elin viska till läkar assistent/elev, Du ska bara veta hur nål rädd hon är.

Haha jag slänger iaf på mig kläderna o så säger pullan. Du oroar dig för ifall han skulle hugga dig med nån nål men du oroa dig ine för om han trode det var cancer hahahahaha!! Ja du Elin nålen skulle vara värst tror jag =)

Men det var iaf inget. Så onödigt av mig att inte ha kikat upp det på en gång då hade jag sparat år av oro för "ifall " det skulle vara nå =)

Kunde sova skönt när jag kom hem kan jag lova. Stoffe hade glömt att jag skulle till läkarn, han verka skämmas lite när jag berätta att jag hade vart där. plutten, jag hade ju iaf Elin med mig =)

Som straff för att jag slapp nålarna så har jag börjat bli sjuk nu :( ont i halsen o tung i kroppen :( typiskt när man väl e ledig. Har fått svar på min 3 insändningsupgift. Blev ett VG till =) så nu är det bara en sista jag väntar svar på sen ska jag ner o löne förhandla =) nån som har nå bra knep o tipps på det? =)
Nej nu ska jag göra en kopp med te & hunung, sen bädda ner mig i sängen en stund innan jag måste ut med hunden på kvällspinken!!!

Saknar även min syster. Hon är i thailand o ska vara där två månader :( min tvillingskäl.

20 december kommer hon hem den lilla råttan. Fan för henne om jag inte får nån present :P ahhaa

Hej då!



Kommentarer
Postat av: Meems

du är då riiiktigt dålig på att stava människa.. det måste du ha efter din far ;P

2008-11-18 @ 19:50:03
URL: http://meme.blogg.se/
Postat av: Meems

är ju inte första gången det här händer precis. i somras betalade jag tbx mitt bostadsbidrag på 6000, så jag var ju av med såna skulder då! jag har ett lån via banken på 30, men jag har "bara" 17 kvar. men med denna skuld blire 17 till! :(:(:(:(:(:(:(:( vet fan inte vad jag ska göra alltså.. känner mig helt handlingslös..

2008-11-18 @ 21:27:25
URL: http://meme.blogg.se/
Postat av: Meems

antar att det var du som fråga varför jag har lån på "baken" :P jag hade en massa små lån, bl.a ett på 20 som jag hade via mamma när jag köpte bil. men jag ville ha det på mig, så då la jag ihop allt.

2008-11-18 @ 22:36:59
URL: http://meme.blogg.se/
Postat av: Mädi

haha små lån är det kriditer då eller? asshole =) jag ska inte säga nå mitt lån e det nog 35.000 kvar på haha

2008-11-18 @ 23:05:52
URL: http://madde021.blogg.se/
Postat av: Linda

Fan va du är bra Madde som får så bra betyg å allt!! Skönt att du snart är färdigt!



Å de var väl en jävla tur att du slapp nålen (och cancer!) Det hade ju jag kunnat tala om för dig , jag har ju också gjort de där en gång =)

2008-11-19 @ 01:05:18
URL: http://odie.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Oj vilken pers vilken tur att det gick bra :)

2011-06-22 @ 15:21:42
URL: http://www.smalan.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0