Var ett tag sen...

Har inte hunnit skrivit. Har haft en hel del att göra.

Norrland var helt oki. Var mycket att göra, är det när man kommer upp som första person under året. Trimma gräs, fixa med båtar osv.

Skönt det vara tt se Zhelda kuta löst hela dagarna. Blev inte så mycket fiske, men fisk blev det iaf ;) och en hel del motion =)

När vi väl skulle åka hem, dagen innan går bilen sönder "KUL" Något lager i ac compressorn som gick sönder. Så bilen fick vi inte göra. En bärgare kom och hämta bilen och körde den 2,5mil till närmsta verkstad som kunde audi.

Men jag & Morsan tror att det fanns en mening med att bilen gick sönder. Samma dag vi hade tänkt åkt, sitter jag ute på altanen och röker. Tycker jag ser 2 människor badar i älven med kläder. Så jag går in till morsan och säger " Fan morsan jag tror det e 2st som badar med kläder i älven" hehe.. ut kommer hon och undrar vad jag pratar om, så vi går bort en bit och kikar, Och hunder börjar skälla. Se på fan då är det 2 st som kantrat med deras båt när dom trodde dom var skickliga nog att ta sig med båtn genom och över forsen. Men icke där mitt i forsen kantra båten och välter. Så dom i älven och klider ner med strömmen. Tur var så hade dom flyvästar och hade båten som flymedel. Kunde ha gått riktigt illa för dom och tur att vi var kvar så vi fort ut i våran båt och hjälpte dom.  Så det där tor jag nog dom inte gör nytt försök med inte. Får hålla sig nedanför forsen med båten eller dra den genom =)

När våran livräddning var klar ringer bilmekanikern och säger att våran bil är körbar att köra hem med 85 mil. Men utan ac. Vad gör det, vi kom ju hem =) Var nog ödet att vi skulle vara kvar en dag xtra =)

Borta bra med hemma bäst. Vad skönt det var att komma hem och få sova i sin egna säng =) Sen upp o jobba natt dagen efter så hann inte vara hemma så mycket innan arbetet slog igång.

Helgen var blandad. Lite festande i fredas, Parkens zoo i E-Tuna i lördas & Jamies födelsedagskalas igår. Efter kalaset drog jag, frugan & Jamie  till Ikea & Maxi medans grabbarna drog och träna & fiska. Var en riktigt mysig dag.

Idag blev det iaf att storstäda hela lägenheten. Skönt när det är gjort. Fick också min kära man att åka till e.m och köpa en byrå jag ville ha i hallen. Trode aldrig att han skulle göra det. Men när jag lagt mig i sängen o skulle vila innan jobbet så ringer han och säger att han köpt den och att vi ska hämta den nästa tisdag =) kommer passa bra där =)


Riktigt skysst fast 4 korgar ist ;) Passar nog in i våran hall. Nej nu ska jag jobba på lite.. hejjpa!

Kommentarer
Postat av: missizz

ditt as =)

Jag hade ju tänkt köpa samma byrå fast i vit =) men de kommer jag göra iaf hahahha.

Och du länka till min blogg från din... annars är jag inte din syster längre :)

Älskar dej bejbi.

Och du jag har hittat reiduns dotter caroline... hennes blogg är länkad från min.

2008-07-23 @ 12:04:51
URL: http://metrobloggen.se/idontthinkso

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0